§ 1 Postanowienia wstępne

1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: www. multinatura.pl prowadzony jest przez firmę KARLA Karolina Baryłka, ul. Gen. S. Grota-Roweckiego 8/7, 78-400 Szczecinek, Polska (NIP: 7671604668, REGON: 302062467), wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
3. Składając Zamówienie  Użytkownik potwierdza, że działa wyłącznie w celach prywatnych. Sklep nie prowadzi sprzedaży dla podmiotów  prowadzących działalność gospodarczą.
4. Oferta Sklepu obejmuje przede wszystkim suplementy diety, których celem jest uzupełnienie normalnej diety. Są one skoncentrowanym źródłem witamin, składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, wprowadzanym do obrotu w formie umożliwiającej dawkowanie. Produkty sprzedawane przez tę stronę internetową nie są przeznaczone do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie.
5. Wszystkie oferowane przez Sklep suplementy diety zgłoszone są do Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS)  w Polsce.
6. Firma prowadząca Sklep wpisana jest do rejestru zakładów podlegających kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Polsce (numer wpisu: 401/1617/2023).

§ 2 Definicje

Klient (Użytkownik, Konsument, Kupujący) – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.multinatura.pl
Sprzedawca – firma KARLA Karolina Baryłka
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz (kosmetyk, suplement albo urządzenie elektryczne lub nie elektryczne) będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Danymi osobowymi są m.in. imię i nazwisko, adres stacjonarny, adres e-mail, adres komputerowy IP.
RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i ich swobodnym przepływem), które reguluje ochronę danych osobowych osób fizycznych w ramach Unii Europejskiej.

§ 3 Kontakt ze Sklepem

     • Adres Sprzedawcy: ul. Gen. S. Grota-Roweckiego 8/7, 78-400 Szczecinek
     • Adres e-mail Sprzedawcy: info@multinatura.pl
     • Numer telefonu Sprzedawcy: 507 049 578 lub 663 162 650
     • Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 08 1140 2004 0000 3102 8121 4034 (mBank)
     • Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
     • Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni powszednie w godzinach 8-18 i w soboty w godzinach 10-14.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
     • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozzilla, Opera, Chrome, Internet Explorel
     • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
     • włączona obsługa plików cookies (niezbędnych).

§ 5 Informacje ogólne

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta (czyli bez rejestracji).
3. Ceny podane w Sklepie są cenami ostacznymi, podane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy. Klient jest informowany o ostatecznej kwocie do zapłaty na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia.

§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie (rejestracja)

1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres dostawy, adres poczty email, nr telefonu (opcjonalnie).
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto – poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7 Dane osobowe w Sklepie internetowym i jego Polityka Prywatności  (zgodnie z RODO obowiązującym od 25.05.2018)

1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca, wymieniony nominalnie w §1.p.1 Regulaminu.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są wyłącznie w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy – ponieważ Sprzedawca nie będzie wiedział, gdzie wysłać Produkt.
5. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w Sklepie znajduje się w naszej Polityce Prywatności

§ 8 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:
     • Wybrać Produkty będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
     • Zrejestrować się lub zalogować się albo skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
     • Po wybraniu jednej z dostępnych metod dostawy kliknąć w przycisk “Przejdź do płatności”.
     • W następnym kroku należy uzupełnić adres rozliczeniowy (Dane płatności) oraz wpisać adres do wysyłki (jeśli jest inny niż adres rozliczeniowy), a następnie wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności. Po przeczytaniu i zaakceptowaniu Regulaminu Sklepu  kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”.

§ 9 Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionych Produktów na terenie Polski:
     • Przesyłka kurierska pocztowa
     • Przesyłka kurierska pocztowa pobraniowa
     • Przesyłka kurierska InPost
     • Przesyłka kurierska pobraniowa Inpost
     • Przesyłka Paczkomat Inpost
     • Przesyłka pobraniowa Paczkomat Inpost
Jeśli Kupujący chciałby aby dostawa miała miejsce poza granicę Polski – koszty takiej dostawy wymagają indywidualnego ustalenia emailowo lub telefonicznie między Klientem a Sprzedawcą oraz zależą od wagi i kraju dostawy.
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
     • tradycyjny przelew
     • płatności natychmiastowe
     • płatność za zaliczeniem pocztowym (za pobraniem)
3. Operatorem płatności w Sklepie jest CashBill S.A.
4. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy (w tym jej kosztów) oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa i płatności” oraz są zawsze widoczne podczas składania Zamówienia.

§ 10 Wykonanie Umowy Sprzedaży

1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia.
2. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez niezłoczne przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia, wraz z jego numerem, adresem rozliczeniowym i adresem do wysyłki, wyszczególnionymi produktami, ich ilościami i cenami oraz końcową kwotą do zapłaty, uwzglęniajacą także koszt dostawy. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
     • płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
     • płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
4.  Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w maksymalnym terminie do 3 dni w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
     • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności natychmiastowych – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
     • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży
6. Dostawa Produktu odbywa się standardowo na terenie Polski, a na życzenie Klienta i po uzgodnieniu takiej możliwości ze Sklepm także do innych krajów.
7. Dostawa Produktu do Klienta jest standardowo odpłatna. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia. Sklep może także oferować darmową dostawę w określonych okolicznościach, w szczególności po przekroczeniu progu wartościowego zamówienia, o czym Klienci informowani są na stronach Sklepu.

§ 11 Reklamacje

1.  Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi pełnowartościowy Produkt, pozbawiony wad i zgodny z zawartą Umową Sprzedaży. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności Produktu jest dłuższy.
3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta pisemnie lub emailowo (adresy podane są w § 3 niniejszego Regulaminu).
4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres podany w § 3 Regulaminu.
7. Koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.

§ 12 Prawo do odstąpienia od Umowy

1. Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 25 grudnia 2014 r. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w dowolny sposób – pisemnie, emailowo lub telefonicznie (dane kontaktowe podane są w § 3 niniejszego Regulaminu).
3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
Formularz zwrotu (w osobnym pliku): » pobierz plik (PDF)
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
     – dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
     – w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
     – dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Zwrot wzajemnych świadczeń Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie Transakcji).
6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze towar.
9. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić towar na adres do reklamacji i zwrotów podany poniżej u dołu Strony.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
11. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
     – Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy zwrotnej towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w opisie danej Transakcji, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
     – Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
     – W przypadku towaru będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta  rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

§ 13 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/ .
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
     • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
     • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
     • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 14 Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Nota prawna:

Zgodnie z obowiązującym prawem (i naszymi celami) informujemy:
1. Informacje na naszej stronie nie są receptami i nie mogą służyć do leczenia chorób.
2. Nasze produkty to m.in. suplementy diety. Ich celem jest wyłącznie uzupełnienie diety w składniki odżywcze.
3. Jeśli w opisach niektórych preparatów użyte są określenia sugerujące, że preparat leczy (lub określenia bliskoznaczne) – są to przedruki z badań naukowych, opini lekarzy itp. Są to stwierdzenia i sugestie ważne jedynie w przypadku, gdy dany preparat przepisze lekarz! W każdym innym przypadku słowa te należy pominąć.
4. Na naszych stronach informacje mają charakter czysto informacyjny. Nie służą do stawiania diagnozy lub leczenia.
5. Złe samopoczucie i stan zdrowia trzeba zawsze skonsultować z lekarzem.
6. Nasze produkty nie są lekarstwami.